Miben segíthetünk?

Anyakönyvi okirat kiállítása

Hatáskör megnevezése: Anyakönyvi kivonat, hatósági bizonyítvány kiállítása már korábban anyakönyvezett eseményről.

Hatáskör címzettje: Anyakönyvvezető

Hatáskör gyakorlója: Anyakönyvvezető

Felelős szervezeti egység: Hatósági és Humánszolgáltatási Osztály

 

Pomázi Polgármesteri Hivatal elérhetősége: https://pomaz.hu/ugyintezes/polgarmesteri-hivatal/elerhetosegek-ugyfelfogadas

 

Irányadó jogszabályok:

• Az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény

• 429/2017. (XII.20.) Korm. rendelet az anyakönyvezési feladatok ellátásának részletes szabályairól

• Az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény

A hivatkozott jogszabályok itt érhetők el: https://njt.hu/

 

Kérelem benyújtása:

 

• Elektronikus űrlapon: https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap

(Anyakönyvi ügyek/Kérelem)

• Papír alapú nyomtatványon: Anyakönyvi kivonat kérelem

• A kérelem kizárólag a nyomtatványon terjeszthető elő?  Nem

Kérelem kötelező adattartalma:

  1. A kérelemnek tartalmaznia kell az anyakönyvi esemény beazonosítására alkalmas adatokat: név, anyja neve, anyakönyvi esemény megnevezése (születés, házasság, haláleset) anyakönyvi esemény időpontja
  2. Meghatalmazás amennyiben nem saját ügyében jár el
  3. Hatósági bizonyítvány esetén: meg kell jelölni a felhasználás célját, valamint azt, hogy melyik anyakönyvi bejegyzésből kérik

 

Benyújtás módjai:

 

Elektronikus úton:

• Elektronikus űrlapon: https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap

• E-papír útján: https://epapir.gov.hu/

Papír alapon:

  1. Postai úton
  2. Személyesen az ügyfélszolgálaton: https://www.pomaz.hu/polgarmesteri-hivatal/

 

Eljárást ismertető útmutató:

 

Anyakönyvi kivonat, hatósági bizonyítvány kiállítása már korábban anyakönyvezett eseményről

 

Tájékoztatás az ügyfél jogaira és kötelezettségeiről:

 

Általános tájékoztatás az ügyfelet megillető jogokról és kötelezettségekről

Hírek []
Események []
Dokumentumok []
Aloldalak []